Nieuwjaarsrit

Op 3 januari dacht ik laat ik mijn goede voornemens toch eens op gaan volgen… ik ga eens fietsen dus ik doe morgens rond half 8 Bart M te M een appke om te vragen of hij toevallig tijd en zin heeft om een rondje mee te gaan fietsen.
Om 8.15 uur nog niets gehoord, ik stond klaar in m’n vanBoxelpak en denk hij zal wel aan ’n andere sport bezig zijn (ik jaloers) dus ga ik maar alleen.
Rij de straat uit ik denk ik doe het vaste Van Boxel rondje tegen de normale richting in.
Ik ben een kilometer of 25 onderweg zie ik in de verte een Van Boxel renner aankomen maar die ging zo hard dat hij maar amper tijd had om goeiedag te zeggen.
Ik maar fietsen verder geen noemenswaardige bekende tegengekomen tot op de oude baan daar reed die snelle Van Boxel renner weer, ik mijn fiets dwars op straat gezet en hij stopte want om zo’n groot lichaam kon hij niet heen.
Het was Richard v Loon. we raakten aan de praat kwamen tot conclusie dat we het beide saai vonden om alleen te fietsen.
Hij had ook een stuk met die van de Tourmaladies mee gereden en daar reden ook n paar VB renners bij die het ook niet naar hun zin hadden vertelde hij.
Ik dacht we moeten voorkomen dat de ergernis bij een VB renner toeslaat. Ik had nog een 17 kilometer te gaan en ik dacht alleen is echt niets aan, je kan niet eens praten over seks tijdens het fietsen en volgens mij is dat het onderwerp waar bijna iedereen over mee kan praten.
Ik dacht ik zal de motor uit de Rijen(nee niet de witte motor) even een appke sturen of dat we toch niet op zondag samen kunnen rijden met de VB’s die zin hebben op de weg te fietsen.
In die week werd er veel geappt maar niet over fietsen het ging over een andere sport.
Paul zette in de App: verzamelen in Chaam om 9 uur en we gaan rustig fietsen, de rest zien we wel.
Op zaterdag zag ik in de VB app dat er toch wel een paar zin hadden om mee te rijden, dacht toen nog als we met een man of 10 a 12 zijn dan is dat gezellig.
Ik op zondagmorgen om 6.30 wakker geworden zoals altijd, nog wat nagedacht hoe we zouden gaan rijden en om 8.37 was het verzamelen bij dun brandweer in Baol.
Komt daar dun Tonny aan op zijn mountainbike wat een mooi machine is dah.
We vertrekken op t gemakkie 30 per uur naar Chaam, wind mee, pratende over koetjes en kalfjes. Komen we bij Klein Amerika Patrick Koks tegemoet die had al n rondje gedaan. Die sportman hadden we al een tijdje niet bij de VB’s mee zien rijden!
We stoppen voor de kerk, bij Louis V Eil is ook voor de kerk, stonden daar Bart en Hans(L) van Eil en ik denk nog ooh het valt mee, maar nadat ik twee keer knipperde met m’n ogen was er n zwerm VB’s.
Telde ze even, het waren er ongeveer +/- 25. Om klokslag 9.00 uur Chaamse tijd zijn we vertrokken op t gemakkie richting Alphen. Daarna over het Hooispoor naar de Baarleseweg daar werd serieus doorgetrokken zodat we al op tijd aan de rem moesten trekken anders zou het peloton al opbreken in meerdere stukken en dat was niet de bedoeling. Bij Baarle-Nassau in draaien hadden we een serieus pech geval, een platte band bij Rene Jansen.. die ging meteen bellen want had geen vertrouwen in die andere 24 man leek het wel, maar we hebben hem over kunnen halen om even mee naar PK te gaan, daar ter plaatse een bandje gekregen van RVR om zo de boel weer te repareren. Dit duurde even waardoor ze helaas af moesten haken.
Op de Hoogstratensebaan hebben we de route een paar keer aangepast om te zorgen dat iedereen die op tijd thuis moest zijn, op tijd thuis was (want hij moest zijn 28e communie doen of zoiets). Aan het einde van de Hoogstratensebaan gingen we Rechtsaf in het land van Bartje (Minderhout). Toen we weer rechtsaf richting Meerle draaide werd het snelheidslimiet flink overtreden door een gast uit Gilze (JVB). We gingen net over de 40 heen, maar dat kon verder geen kwaad want we hadden wind mee tot in Chaam en dat is volgens mij ook nog eens bergaf ook.
We waren voor het mooie, net te snel bij het Chaamse wapen want ze zeggen dat je minimaal een uur moet sporten en hebben toen nog een lusje eraan geknoopt om wel aan onze kilometers te komen.
Waar kwamen we uit denk je? Bij het knooppunt. Daar werd ook spontaan gereageerd op onze komst, gereageerd wel, maar spontaan.. ach ja dat humeur hadden we zeker weten ook bij het Chaamse wapen gehad.
Al met al denken we wel dat het een geslaagde nieuwjaarsrit was met een hoop spontaniteit, gezelligheid en sportiviteit.